Vroege middag | 12:30 tot 15:15 |
Late middag | 14:45 tot 18:15 |
Hele middag | 12:30 tot 18:15 |
Vakantiedagen, margedagen en studiedagen | 08:15 tot 18:15 |
Maandag tot en met vrijdag tijdens schooldagen. Op woensdag verzorgen wij alleen een hele middag. Wij sluiten af om 18.30 uur. We zijn op studiedagen en vakantiedagen open vanaf 08:00 uur.
Tweede deel kerstvakantie | ma 26-12 tot en met vr 30-12 |
Tweede paasdag | ma 10-04 |
Koningsdag | do 27-04 |
Hemelvaartsdag | do 18-05 |
Tweede pinksterdag | ma 29-05 |
Eerste schooldag | ma 22-08 | gewone schooltijden |
Prinsjesdag | di 20-09 | alle kinderen hele dag vrij |
Studiedag | do 22-09 | alle kinderen vanaf 12.30 vrij |
Studiedag | ma 03-10 | alle kinderen hele dag vrij |
Studiedag | ma 31-10 | alle kinderen hele dag vrij |
Studiedag | wo 30-11 | alle kinderen vanaf 12.30 vrij |
Sinterklaasviering | ma 05-12 | alle kinderen vanaf 12.30 vrij |
Kerstviering | vr 23-12 | alle kinderen vanaf 12.30 vrij |
Studiedag | ma 23-01 | alle kinderen vanaf 12.30 vrij |
Studiedag | vr 24-02 | alle kinderen hele dag vrij |
Studiedag | do 06-04 | alle kinderen vanaf 12.30 vrij |
Goede Vrijdag | vr 07-04 | alle kinderen hele dag vrij |
Dag na hemelvaart | vr 19-05 | alle kinderen hele dag vrij |
Studiedag | wo 21-06 | alle kinderen 12.30 vrij |
Laatste schooldag | do 06-07 | jongste kleuters hele dag vrij & |
oudste kleuters en klas 1 t/m 6 om 12.30 vrij | ||
Laatste schooldag | vr 07-07 | alle kleuters hele dag vrij & |
klas 1 t/m 6 om 12.30 vrij? |
Herfst | 24-10 tot en met 28-10 |
Kerst | 02-01 tot en met 06-01 |
Voorjaar | 27-02 tot en met 03-03 |
Mei | 24-04 tot en met 05-05 |
(27-04 gesloten) | |
Zomer | 10-07-2023 tot en met 18-08-2023 |
Wij willen ouders ruimte bieden om flexibel om te gaan met hun uren tijdens het schooljaar. Die flexibiliteit zorgt er wel voor dat de administratieve kant niet per se eenvoudig is. Lees daarom goed hoe wij dit geregeld hebben:
Mijn kind komt 1 dag per week | 8 vakantiedagen |
Mijn kind komt 2 dagen per week | 16 vakantiedagen |
Mijn kind komt 3 dagen per week | 24 vakantiedagen |
Mijn kind komt 4 dagen per week | 32 vakantiedagen |
Mijn kind komt 5 dagen per weeek | 40 vakantiedagen |
In ons beleid lees je informatie over afmelden, ruilen en aanvragen van extra dagen.
Beleid afmelden, ruilen, extra dag, vakantie en bijzondere dagen
Dagdeel | Tijdspad | uren | uurprijs | maanduren | maandprijs |
Vroege middag | 12.30-15.15 | 2,75 uur | € 9,24 | 16,17 | € 149,35 |
Late middag | 14.45-18.30 | 3,75 uur | € 8,73 | 19,50 | € 170,26 |
Hele middag | 12.30-18.30 | 6,00 uur | € 8,73 | 27,00 | € 235,75 |
Extra vroege middag | € 9,86 | ||||
Extra late middag | € 9,67 | ||||
Extra hele middag | € 9,67 | ||||
Extra dag | € 9,67 |
Bovenstaande tarieven zijn onder voorbehoud van wijzigingen. Voor meer informatie lees ook:
2023 Tarievenblad Het Grote Huis
Het Grote Huis streeft er naar dat alle kinderen bij ons kunnen komen. Mocht ons uurtarief daarin een belemmering zijn, dan willen we je vragen contact met ons op te nemen en samen te onderzoeken of er een passende oplossing voor jouw situatie mogelijk is.
In ons pedagogisch beleidsplan staat de grondslag voor ons dagelijks werk met de kinderen beschreven. Het pedagogisch beleidsplan bevat veel bijlagen. Deze zijn in te zien bij Het Grote Huis of stuur ons hierover een mail met je vraag.
Kinderen hebben een plek in een vaste groep met een aantal vaste juffen. Soms is dit niet zo. Dit hebben we expliciet beschreven. Ouders geven hier toestemming voor bij het kennismakingsgesprek.
Ons beleid over veiligheid en gezondheid is vastgelegd in duidelijke werkinstructies en afspraken. Samen met school houden we ook ontruimingsoefeningen.
Beleid Veilig en Gezonde omgeving
Wanneer u wilt dat wij u kinderen medicijnen toedienen, dient u ons hiervoor toestemming te geven.
Toestemmingsformulier gebruik medicijnen
Ieder jaar komt de GGD namens de Gemeente Den Haag om te bekijken of wij aan de regels en wettelijke eisen voldoen. Zij leggen dit vast in het inspectierapport
Onze visie dat we kinderen een fijne, huiselijke en gezondmakende omgeving willen bieden en dat kinderen naar hartenlust en zonder reserve met elkaar kunnen spelen, leren en leven, leidt voor ons tot de volgende keuzes:
Bij mooi weer worden de kinderen buiten opgehaald.
Bij slecht weer worden de kinderen naar de buitendeur gebracht. Ouders zwaaien voor het raam of bellen/appen naar de telefoon van het huis van het kind om te laten weten dat ze er zijn. Het kind wordt dan naar de deur gebracht door een medewerker van het huis. De grotere kinderen komen zelf naar buiten.
Naam |
Medewerkers |
Telefoonnummer |
Boshuis |
Zibah, Esther, Kayleigh |
06 41 33 16 17 |
Duinhuis |
Andrea, Mattijn, Margje |
06 41 33 16 60 |
Strandhuis |
Mirjam, Zuzana, Sandrina |
06 41 33 16 73 |
Boomhut |
Lisa, Kayleigh, Glenn |
06 41 33 16 76 |
Struinhuis |
Glenn, Gaby |
06 43 03 23 32 |
Huisje in het Bos |
Susanne, Sandrina |
06 28 75 93 46 |
Als je kind gezond is en ook naar school kan, is het welkom bij de BSO. Als het kind tijdens de middag ziek wordt dan bellen wij de ouders om het kind te komen halen.
We vragen alle ouders de factuur aan ons te betalen. Ouders houden recht op kinderopvangtoeslag in de periode dat wij gesloten zijn. Ook zorgt het Rijk via de SVB voor een compensatie van de kosten tot aan het maximaal fiscaal uurtarief.
Wanneer het niet mogelijk is de hele factuur te betalen, dan verzoeken wij je minimaal de kinderopvangtoeslag aan ons over te maken. Mocht je hier vragen over hebben, neem dan contact op met facturen@bsohetgrotehuis.nl
Bij het Grote Huis respecteren we de basisregels.
We horen wij graag zaken zijn die niet goed werken of die wellicht slimmer kunnen. Laat het ons alsjeblieft weten via administratie@bsohetgrotehuis.nl. Wij kijken regelmatig wat goed werkt en of richtlijnen veranderen. Dit laten we jullie dan via een nieuwsbrief weten.
Voor het aanvragen van kinderopvangtoeslag bij de belastingdienst heeft u een landelijk registratienummer kinderopvang nodig. Voor Het Grote Huis is dat:
LRK-nummer BSO: 223170963
De oudercommissie is een formele taak binnen De Vrije Speelklas en Het Grote Huis. Deze taak is wat ons betreft vooral meedenken vanuit het perspectief van de ouders. Wij ontmoeten het bestuur 3 a 4 keer per jaar om vervolgens dit perspectief met hen te bespreken. In principe hopen we dat jullie als ouder een goede relatie hebben met de leerkracht van de groep waar je kind in zit en zoveel mogelijk rechtstreeks zaken ter sprake zullen brengen. Maar we zijn er natuurlijk voor jullie. Dus als er dingen zijn om te delen, vragen of opmerkingen, tips en tops met betrekking tot de opvang van je kind, dan zijn wij van de oudercommissie te bereiken via email.
Voor Het Grote Huis: We zijn op zoek naar een ouder. Heb je zin of wil je meer info over wat de oudercommissie doet? Stuur een mail aan judithvanel@de-sprank.nl
Voor de Vrije Speelklas: lotrietbergen@gmail.com
Ik ben Lieselotte Wasser-Rietbergen, moeder van 3 mooie meisjes waarvan Philipa bij Edwige en Andrea in de klas zit op maandag en woensdag. Nadat ik zelf van peuter- tot examenklas de vrijeschool heb doorlopen ben ik opgeleid tot leerkracht aan de Vrije Pedagogische Academie in Zeist. Aansluitend heb ik meerdere jaren gewerkt als peuter-, kleuter- en onderbouwjuf. Opvoeden en onderwijs ligt me na aan het hart, met als leidraad de antroposofie.
Voor de Vrije Speelklas: chantel.koo@gmail.com
Ik ben Chantel mamma van Louvel die in het klasje van Edwige zit. Met onze huiselijke kudde wonen wij met plezier in Den Haag en vinden het fijn om veel in de buitenlucht te zijn en houden van kunst & cultuur. Betrokkenheid en openheid versterkt de samenhorigheid dus schroom niet en deel vooral jouw mening en ideeën met me.
Als je niet tevreden bent over de wijze waarop wij ons werk doen, dan horen we dat graag zo snel mogelijk. In de meeste gevallen zal het voldoende blijken wanneer je contact opneemt met een van de juffen of meesters. Als dit gesprek niet tot tevredenheid stemt, kun je contact opnemen met Esther Wilzing om samen tot een oplossing te komen. Wanneer ook dit niet tot een goede oplossing leidt, vragen wij aan om jouw klacht schriftelijk bij ons in te dienen via sprank@de-sprank.nl. Een van de vennoten neemt contact met je op om opnieuw samen tot een oplossing te komen. Wanneer ook dit niet tot een wenselijke oplossing leidt, kun je met jouw klacht naar een onafhankelijke klachtencommissie, te bereiken via www.geschillencommissie.nl
Wij hebben deze stappen en de informatie hierover beschreven in ons klachtenreglement. Meer informatie is te vinden via het klachtenloket kinderopvang
Daarnaast stellen wij ieder jaar een klachtenjaarverslag op wanneer er klachten zijn of publiceren wij de klachtenvrijcertificaat van de geschillencommissie.
De Sprank is de overkoepelende organisatie waaronder Het Grote Huis en de Vrije Speelklas vallen.
Beherende vennoten van de Sprank zijn Reinoud van Bemmelen, Glenn Baijer, Melissa Baijer, Lana Buffart, Susanne Dick, Judith van El, Sandrina Janssen, Lisa Kriener, Jolanda van Leeuwen, Edwige Pottier, Mattijn Roelofs, Karin Rijpma, Maartje van Tilborg, Andrea Toth, Mirjam Verdenius, Esther Wilzing, Manon Wolfert. Een aantal van hen is ook betrokken ouder binnen de Vrije School Den Haag.
Stille Vennoot binnen De Sprank CV is Stichting Sleipnir. Zij werkt als gemeenschappelijke stille vennoot, samen met ondernemers uit meerdere bedrijven zonder dat de individuele ondernemers privévermogen opbouwen. Het bedrijfsvermogen wordt ingebracht door Stichting Sleipnir en dient als voertuig voor de ondernemerscapaciteiten van de betrokken ondernemers. Op deze manier werken wij met deze bedrijven aan een economie die in sociaal opzicht op een gezonde leest is geschoeid.
Wij gaan zorgvuldig met jullie gegevens om en gebruiken ze alleen voor ons werk: het bieden van een fijne plek voor jullie kinderen binnen Het Grote Huis.
De manier waarop wij met jullie gegevens omgaan hebben wij opgenomen in een privacy statement.
Mocht je vragen hebben over de manier waarop wij met jouw gegevens omgaan of een klacht hebben, dan kun je ons benaderen via administratie@bsohetgrotehuis.nl
Wij hanteren de Algemene Voorwaarden Kinderopvang. Het LRK-nummer is 223170963, vereist bij het aanvragen van kinderopvangtoeslag.